tag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post1285077956816676220..comments2024-02-09T17:08:50.091+01:00Comments on Àtoms i lletres: L'art (incomprès) de posar exàmensSergihttp://www.blogger.com/profile/11199244617878515972noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post-64664982325863299012016-12-06T01:46:57.939+01:002016-12-06T01:46:57.939+01:00A les escoles Nova 21 no deuen fer exàmens, oi? Si...A les escoles Nova 21 no deuen fer exàmens, oi? Si la idea és potenciar el desenvolupament de cada alumne, al seu ritme, i que el profe només el guiï, no té massa sentit l'examen. No acabo de saber què pensar sobre aquest mètode, potser pot ajudar a modernitzar el model tradicional, però caldria pensar si el mètode és bo amb una ràtio d'alumnes assumible. Suposo que té pros i contres, com el mètode tradicional.Gemma Sarahttps://www.blogger.com/profile/11495413262987477537noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post-89450923461152907492016-12-05T19:56:48.799+01:002016-12-05T19:56:48.799+01:00Sí, la prova oral és el 'coco' dels alumne...Sí, la prova oral és el 'coco' dels alumnes més tímids. Però potser també és un temor que han de vèncer i els hem d'ajudar fent que s'hi familiaritzin?Sergihttps://www.blogger.com/profile/11199244617878515972noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post-47621392098843502892016-12-02T23:51:08.204+01:002016-12-02T23:51:08.204+01:00Eixa, Sergi, era la meua resposta, però tot i que ...Eixa, Sergi, era la meua resposta, però tot i que la prova oral jo no la contemplaria, pot crear, amb el nerviosisme dels alumnes, traumes i veritablement, trau més puntuació qui té els nervis més trempats, no és del tot objectiva, l'escrita ja s'acosta més a la realitat del que pot arribar a fer a soles o a saber un alumne, com tu dius.<br /><br />VicentVicent Llémena i Jambethttps://www.blogger.com/profile/04031704012610667883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post-44389787312322653882016-12-02T16:50:05.093+01:002016-12-02T16:50:05.093+01:00La pregunta que fas és molt complicada, Vicent. Jo...La pregunta que fas és molt complicada, Vicent. Jo sovint em plantejo si té sentit la forma d'avaluar els alumnes. La prova escrita és la germana lletja de l'avaluació però costa substituir-la per alguna eina que sigui tan efectiva, objectiva i metodològicament senzilla. Bé, hi ha la presentació oral (que atemoreix encara més alguns alumnes i requereix més temps). Però sense aquestes dues, és difícil construir un criteri per discriminar qui mereix aprovar un curs i qui no.Sergihttps://www.blogger.com/profile/11199244617878515972noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post-88939234998345198162016-12-02T16:43:10.715+01:002016-12-02T16:43:10.715+01:00Bé, hi ha qui diu que la música són matemàtiques, ...Bé, hi ha qui diu que la música són matemàtiques, així que potser sí es podria fer una adaptació curricular per fer les mates amb un projecte de tocar la flauta.<br /><br />Ah, sense voler has dit una cosa molt graciosa. Avui dia qualsevol pot ser profe, és cert. Quan vaig fer el CAP havies de fer molts treballs i algunes pràctiques a Instituts. Però, saps el que no feien al final? Exacte: un examen escrit. Tothom que va assistir fins a final de curs va aprovar.Sergihttps://www.blogger.com/profile/11199244617878515972noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post-54437660809296550712016-12-02T16:38:41.566+01:002016-12-02T16:38:41.566+01:00No m'enfado, XeXu. Si pràcticament has dit el ...No m'enfado, XeXu. Si pràcticament has dit el mateix que jo.<br /><br />Un incís, però. Tot i que l'exemple de l'entrevista de feina és molt bo, en el cas dels estudiants d'FP sí que fan una estada en una empresa (molts cops no remunerada, per desgràcia, prou feina tenen els tutors en trobar empreses que els vulguin gratis) i, un cop acabada l'estada, l'empresa pot contractar o no l'estudiant en funció de les necessitats de l'empresa i de l'avaluació que n'hagi fet de l'estudiant.Sergihttps://www.blogger.com/profile/11199244617878515972noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post-89182350756657771232016-12-02T15:08:56.822+01:002016-12-02T15:08:56.822+01:00Aquesta vegada no faré grans discursos i deixaré q...Aquesta vegada no faré grans discursos i deixaré que guanye el sentit comú.<br />Com s'ha de saber el que un alumne sap o pot fer a soles?<br /><br />VicentVicent Llémena i Jambethttps://www.blogger.com/profile/04031704012610667883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post-81774026127295397982016-12-02T11:39:29.079+01:002016-12-02T11:39:29.079+01:00Això d’aprovar tants alumnes com sigui possible em...Això d’aprovar tants alumnes com sigui possible em sembla una collonada, però jo no estic ficat en educació o sigui que no em facis cas.<br />Els pares sobreprotectors que diuen que el seu fill no s’equivoca mai tenen tela, on han quedat els temps on el mestre era un autoritat respectada? Tampoc no cal tornar al temps on el mestre et fotia una hòstia per no saber la lliçó i quan arribaves a casa te’n fotien una altra perquè si el mestre te l’havia fotut es que alguna cosa malament havies fet.<br />No, no, si l’examen es de matemàtiques a un l’has d’evaluar fent sumes i al altre l’has d’evaluar tocant la flauta. Ni que fóssim tots homos sapiens sapiens...<br />Hi ha alumnes fins hi tot fan veure que no estudien res, imaginat com de recargolats son!<br />Què vols dir? Que no ets capaç d’estar a sobre de cada un dels 200 nens constantment? Que no saps multiplicar-te? Avui en dia qualsevol pot ser profe...<br /><br />PS: L’exemple del mercuri genial XDPonshttps://www.blogger.com/profile/12085274708046699933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6659600001838448623.post-21060909199828149452016-12-02T09:14:44.055+01:002016-12-02T09:14:44.055+01:00Ara parlaré des del desconeixement, i que em discu...Ara parlaré des del desconeixement, i que em disculpin els mestres a la sala. Però em sembla que explorem el benestar dels nens i nenes per sobre de les nostres possibilitats. La canalla està hiperprotegida, i a veure si després es pensaran que la vida és fàcil, que després te la foten per totes bandes. Això de canviar els mètodes d'avaluació em sembla bé, probablement els exàmens no són la millor manera d'avaluar, perquè són freds, són impersonals, objectius... coooooom per exempleeeee, una entrevista de feina. Ho fem també a l'institut? A la universitat? Si sobretot, a les entrevistes de feina vull que em posin a treballar durant un any (remunerat, és clar), i que llavors decideixin si sóc apte per la feina, no que ho decideixin en una horeta de preguntes estúpides sense conèixer-me de res. Com un examen de l'escola, vaja.<br /><br />No és que estigui a favor dels exàmens i ja està, no em malentenguis. Avaluació una mica més contínua està bé, però que cada nen té les seves capacitats, doncs ja ho sabem. Per mi hi ha d'haver un ensenyament troncal igual per a tothom, perquè n'han d'aprendre, i se'ls ha d'avaluar de la mateixa manera. Després, hi pot haver part de l'horari que es dediqui a les potencialitats de cadascú. Per exemple, al trinxeraire que fa bulling als companys i que és el crack de l'educació física, l'avaluem només per les seves capacitats físiques? És el que pica més fort als companys: excel·lent!<br /><br />Ho porto a l'extrem, no te m'enfadis, perquè francament no estic capacitat per pensar un sistema educatiu millor del que tenim, però el que sí que penso és que sobreprotegim la canalla, i que quan surten de la seva bombolla, l'hòstia pot ser monumental. Sergihttps://www.blogger.com/profile/08735151452501299430noreply@blogger.com