diumenge, 12 d’agost del 2012

Nominació als premis c@ts

Doncs resulta que hi ha uns premis que reconeixen diferents mèrits dels blocs que s'escriuen en català i, no sé com, aquest bloc que esteu llegint ha estat nominat al premi C@T REVELACIÓ.

Com se sol dir en aquests casos, la nominació ja és un premi (si ho he entès bé, sembla ser que hi havia 60 candidats en aquesta categoria) i, com diu l'acudit, a mi m'encanta participar en concursos i perdre.

Us confessaré que la meva primera reacció ha estat pensar "i ara què faig? És a dir, quina és la feina que em pertoca com a nominat? És com a les eleccions, que cal fer campanya, amb discursos emotius i eslògans enginyosos?". Després he fet una ullada per informar-me més a fons sobre aquest premi i he arribat a la conclusió que la idea principal és la de promocionar una mica els blocs que es fan en català. Com que opino que bona falta ens fa que algú promocioni als quatre il·luminats que omplim pàgines a internet en català, intentaré aportar el que bonament pugui a aquesta causa.

Així doncs, de moment he decidit afegir al Reader els blocs amb què comparteixo nominació a la categoria revelació (n'hi ha dos que de fet ja els tenia) i d'aquí uns dies escriuré un post explicant com són ells i a què dediquen el seu temps lliure.

M'ha cridat molt l'atenció veure que els organitzadors han creat 2 logos. Un on diu "Bloc nominat" i un altre on diu "Blog nominat". Sospito que això és un símptoma d'alguna batalla cruenta entre dues faccions de filòlegs catalans.

Finalment vull donar les gràcies als que heu fet possible aquesta nominació. Intentaré estar a l'alçada de la simpatia amb què heu acollit aquest bloc i seguir escrivint posts amb temes que crec que poden resultar d'interès.

20 comentaris:

  1. Jo m'he fet seguidora teva a través de les nominacions, gràcies a les quals t'he descobert.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, només per això, ja ha valgut la pena estar nominat :)

      Gràcies per fer-te seguidora, espero que t'agradi el que vaig escrivint per aquí.

      Elimina
  2. Això teu és molt greu, Sergi. Faràs pubilicitat i campanya... pels teus contrincants??? Mira que aquí tothom és molt discret (excepte un tal Pons que no sé si coneixes) i ningú demana vots ni res. Però d'aquí a fer propaganda dels altres blogs de la categoria... tela! =P Hehehe, ho dic amb humor, és que m'has fet gràcia, tot i que ho trobo una idea genial per mantenir el que és el vertader esperit dels c@ts. Els blogs amb els que jo comparteixo nominació... no necessiten presentació. Són tots d'allò més coneguts!

    D'altra banda, a mi també em va fer gràcia el tema de la duplicació del logo. I sí, els premis C@ts volen ser filòlegs-friendly i no es posen en discussions: que cadascú triï el que vol. La veritat és que jo vaig entrar aquí dient "Bloc" com tu, però he acabat amb "Blog" com molts altres. Tampoc tinc arguments per defensar realment cap de les dues opcions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mira Yáiza, si et fa mandra fer-ho tu, ja me n'encarregaré jo de fer campanya a favor dels teus contrincants ;)

      Jo la veritat és que sóc molt nouvingut al món dels blocs/blogs i encara necessito que me'n presentin alguns (molts, de fet). I a alguns dels meus lectors potser els passa el mateix. Per això se m'ha acudit aquesta idea.

      Sobre el tema dels filòlegs, esperaré pacientment que algú m'il·lumini. Jo és que sóc de ciències i m'agrada saber les raons que fonamenten una opció o la contrària abans de decidir-me. De moment dic "bloc" perquè la viquipèdia diu "bloc". Al diccionari on-line que gasto no hi surt cap de les dues.

      Elimina
  3. Felicitats per la teva nominació, has obtingut un bon suport per ser allà. Aquesta categoria és de les que m'agraden perquè s'ha de premiar la saba nova que entra amb força. Encertes, l'objectiu és donar a conèixer blogs en català, i reconèixer aquells que més ens agraden. Una oportunitat de tornar als nostres bolgs preferits les bones estones que ens proporcionen. Cap norma no impedeix fer campanya a favor d'un mateix, i molt menys fer-la a favor dels altres, així que tu mateix, a veure què dius dels teus contrincants. El millor del cas és que hi hagi bon rotllo, no és cap competició real ni es guanya altra cosa que l'estimació dels seguidors, així que surti qui surti, val la pensa ser-hi. Que tinguis sort.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies XeXu. Faré el que pugui per guanyar el premi "miss simpatia" dels c@ts.

      Elimina
  4. Respostes
    1. No sé què és el que t'agrada però gràcies per si de cas.

      Elimina
    2. Volia dir que m'agrada tot el que hi poses, perquè fas pensar i fas prendre part. Amb la calor se m'han fos les subordinades ;) Perdona per la brevetat, que de vegades confon...
      Gràcies, i endavant amb les nominacions!

      Elimina
    3. Sí, això de la brevetat extrema, de vegades ja té aquestes coses. Gràcies, ara sense el per si de cas.

      Elimina
  5. El de miss no ho sé, però el de "mister" ja el tens, al menys en aquestes nominacions ;)

    Moltes felicitats Sergi!!, no et desitjaré sort i totes aquestes coses que es diuen en aquest cas, només diré que m´ho passo molt bé amb tu i el teu bloc!!

    Aferradeta, simpàtic!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegra que t'ho passis bé amb el bloc. Per això estem.

      És tot un goig poder compartir simpaties i aferradetes amb sa lluna. :)

      Elimina
  6. És o ha d'ésser un gran honor que ens nomenen per aquests concursos, però recorda que tu has de fer el mateix, perquè amb premi o sense tu has de ser i ets de fet el mateix, potser si et plantejares fer un bloc per aquesta ocasió estaries canviant el teu tarannà, és com la tímida dona que no sap que és bella fins que arriba a saber-lo, tot li canvia per a bé i per a mal, tot i que normalment és per a mal, doncs canvia el seu ànima per un cèntim d'aprovació, per un abraç de la gernió de gent. Ets i segueix sent com ets, seràs bo com ho has estat.

    Una abraçada

    Vicent

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara m'has recordat a aquell esclau que li xiuxiuejava al Cèsar "recorda que ets mortal" mentre la multitud l'aclamava per alguna gesta heroica.

      Però no pateixis per si l'èxit em canvia a mal, Vicent. No només sóc una cara bonica i un doll de simpatia. També tinc personalitat. ;)

      Elimina
  7. Doncs, m'agrada tal com ho planteges, així que si puc et votaré! Felicitats per ser-hi, aix, que vaig dir que no et felicitaria...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs no sé quines són les regles de votació. De moment, i ho dic sincerament, crec que els vots són el de menys (això és així perquè encara no es pot votar ;).

      Si els premis serveixen perquè els lectors trobin blocs del seu interès i els blogaires tinguin més lectors, ja ens podem donar tots per premiats.

      Després, qui guanyi, doncs també li farà il·lusió, m'imagino.

      Elimina
  8. Hola!
    Doncs jo sóc un dels teus companys de nominació!
    I estic amb tu que per mi ja és un honor estar nominat!!! Jo no coneixia el teu blog i ara mateix l'afegiré a la meva llista de lectura. I de pas el descobriré, que fa molt bona pinta!
    Gràcies pel bon rotllo, jo també procuraré mencionar-vos al meu blog properament.

    Suposo que el que hem de fer és continuar amb la nostra tasca tal com hem fet fins ara o encara millor, per estar a l'alçada de la nominació.
    Ah! I felicitats, company!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Felicitats a tu també i espero que gaudeixis d'aquest bloc, de la nominació i de la tasca que estàs fent amb el teu bloc.

      Elimina
  9. Sergi, ets que ets un Sol, així de simple.
    M'encanta el teu blog i la teva empremta no deixa indiferent. Sempre fas pensar i barrinar, i expliques fàcil el que de vegades costa de comprendre. Estic molt contenta que siguis un ferm aspirant a blogs revelació.

    PD: Jo normalment utilitzo la paraula 'blog' més que 'bloc'. No sé perquè. El cas és que m'agrada més, però si els filòlegs m'argumenten que és més correcte un o l'altre, jo m'adaptaré de seguida.

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les floretes, helena. Intentaré seguir explicant coses que facin pensar i barrinar.

      Elimina