dilluns, 23 de maig del 2016

Tot el que sempre havies volgut comentar sobre els 20 relats de "¿Quant valen els teus somnis?"

El llibre segueix sent l'objecte que identifiquem amb l'ofici d'escriure. Hi ha qui fins i tot considera que la publicació d'un llibre és la frontera entre algú que es pot dir escriptor i algú que no. Això últim, cada dia és menys cert, atès que els formats que està prenent l'escriptura es van diversificant dia a dia, especialment els que van lligats a la xarxa. De tota manera, fins i tot els tuitstars i altra gent que es guanya la fama a les xarxes, molts cops acaba publicant llibres en paper. Suposo que és l'encant dels clàssics.

Jo, de fet, també sóc un escriptor del segle XXI. I com a tal vaig començar publicant en un format digital que permetia una certa interacció entre escriptors i lectors. I crec que aquesta interacció em va ser útil per millorar com a escriptor. Al mateix temps, m'agradaria molts cops com a lector poder compartir les meves impressions de la lectura amb l'autor.

És per aquesta raó que he decidit oferir al lector un espai virtual on comentar allò que lliurement vulgui (si pot ser dintre d'uns mínims d'educació i respecte) sobre els relats que acaba de llegir.

Per generar aquest espai, vaig decidir escriure uns textos sobre cada relat. Però en comptes d'escriure'ls jo, vaig deixar-ho en mans de gent que em llegeix des de fa més o menys temps. Se'm va acudir la idea de fer un concurs.

Aquí teniu els 20 escrits que van arribar sobre cadascun dels relats. Després (o abans) de llegir-los, podeu comentar el que vulgueu en cadascuna de les pàgines que s'enllacen a continuació.


Ressenyes dels 20 relats:

Primera part: somnis de realització personal.
La importància de dir-se George Smith, per Magda Torre.
El somni europeu, per Quin Valiente.
Viatge al país de la democràcia, per Gemma Sara.
Per amor a l'art, per Carles Quílez.
Al·legoria de la cel·la, per Mercè Bagaria.

Segona part: somnis cosmològics.
El secret entre la Miyako i el Cosmos, per Maria del Mar Macià.
Denèbola, per Lluís Cosgaya (fora de concurs).
El lliure albir, per Vicent Adsuara.
Bätsfjord, per Helena Bonals.
Selfie, per McAbeu, autor del blog Xarel·10.
La paradoxa d'Èdip, per Eva Caselles.
Un fil de llum, per Assumpta.

Tercera part: malsons.
La Fortuna, per Lluís Servé.
La Profecia, per David Castejón Ferrer (fora de concurs).
La Planta, per Sergi Sampere.
La Platja més bonica del món, per jomateixa.
La sentència, per Xavier Tallaferro, advocat.

Quarta part: somnis virtuals.
Quan jo era jove, per Pons, autor del Pons's Blog.
L'oracle modern, per Paraules Procomuns.
¿Quant valen els teus somnis?, per David Salsas.

Ressenya general:
Ressenya sobre l'autor, per Jordi Dausà.



Respecte al concurs:

He decidit afegir un premi especial (a part dels 5 que ja estaven previstos) que recaurà en aquella ressenya que hagi tingut més difusió (més comentaris, retuits, favs, comparticions i coses socials d'aquestes).

Personalment, us agraeixo de tot cor la bona acollida que ha tingut la iniciativa. No només hem superat la xifra de 20 participants que assegurava l'èxit de la proposta sinó que, a més, la majoria dels textos són bons o molt bons. Així que, com passa en els concursos d'èxit, això significarà que més d'un bon text es quedarà sense premi.

El jurat es prendrà una setmana per llegir i valorar les ressenyes i emetrà un veredicte a principis de la setmana vinent (dimarts a les 9 si tot va bé).

8 comentaris:

  1. En definitiva, el concurs es tracta d'interessar possibles lectors i que posteriorment comprin l'obra. Doncs bé, jo vull comprar-la, no em cal que ningú em convenci! Encara caldrà esperar uns dies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, aquesta és una de les funcions, sí. L'altra és que els lectors tinguin un espai on comentar l'obra.

      De tota manera, en cap moment voldria que ningú es veiés pressionat a fer res que no vulgui fer, ja sigui participar en el concurs, comprar el llibre, llegir-lo, etc.

      En aquest blog sempre podeu participar lliurement en les iniciatives que vulgueu o no participar-hi, amb la mateixa llibertat. :)

      Elimina
  2. Has esperat a tenir-ne 20 per fer una xifra rodona o ha sigut casualitat?

    Per cert, per què hi ha gent que els presentes tal qual com per exemple “per jomateixa” sense dir que té un blog i en canvi a mi has de dir que sóc el Pons de Pons’s Blog? Que potser la gent no sap que el Pons es de Pons’s Blog? No sóc suficientment conegut?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs en realitat s'han ofert 21 voluntaris, dels quals 2 no han entregat encara la ressenya.

      En el teu cas, podria quedar el dubte de si el Pons que ha participat és el famós Pons del Pons's blog o un altre Pons no famós. He cregut que valia la pena remarcar-ho.

      Elimina
  3. Iep, m'he llegit unes quantes ressenyes i estan molt bé, fan ganes de llegir el llibre! I m'he emportat unes quantes frases de Carl Sagan de regal!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic molt content amb les ressenyes que heu escrit. I més si dieu que fan ganes de llegir el llibre!

      Moltes gràcies, Gemma!

      Elimina
  4. A mi no m'agrada participar en aquestes iniciatives, però he de reconéixer que fan molt per la literatura i per la llengua dels nostres pares.

    Una abra+çada des de València, Sergi i família.

    Vicent

    ResponElimina